Publikationen

Dr. Hauke Bartels

Buchartikel

Bartels, H. & Kulgemeyer, C. (2018). Computer-based Assessment of Science Teachers' Explaining Skills. In Eilks, Ingo, Markic, Silvija & Ralle, Bernd: Building Bridges Across Diciplines for Transformative Education and a Sustainable Future (S. 219–224). Aachen: Shaker.@inbook{bartelskulgemeyer2018a, title={Computer-based Assessment of Science Teachers' Explaining Skills}, author={Hauke Bartels and Christoph Kulgemeyer}, year={2018}, booktitle={Eilks, Ingo, Markic, Silvija & Ralle, Bernd: Building Bridges Across Diciplines for Transformative Education and a Sustainable Future}, location={Aachen}, publisher={Shaker}, pages={219--224} }

Zeitschriftenartikel

Bartels, H. & Kulgemeyer, C. (2018). Explaining physics: an online test for self-assessment and instructor training. European Journal of Physics, 1–6.@article{Bartels2018, title={Explaining physics: an online test for self-assessment and instructor training}, author={Bartels, Hauke and Kulgemeyer, Christoph}, year={2018}, journal={European Journal of Physics}, pages={1--6}, doi={10.1088/1361-6404/aaeb5e} }

Bartels, H., Geelan, D. & Kulgemeyer, C. (2019). Developing an approach to the performance-oriented testing of science teachers? action-related competencies. International Journal of Science Education, 41(14), 2024–2048.@article{bartelskulgemeyer2019, title={Developing an approach to the performance-oriented testing of science teachers? action-related competencies}, author={Hauke Bartels and David Geelan and Christoph Kulgemeyer}, year={2019}, journal={International Journal of Science Education}, volume={41}, number={14}, pages={2024--2048}, doi={10.1080/09500693.2019.1658241} }

Bartels, H. & Kulgemeyer, C. (2018). Explaining physics: an online test for self-assessment and instructor training. European Journal of Physics, 1–7.@article{bartelskulgemeyer2018, title={Explaining physics: an online test for self-assessment and instructor training}, author={Hauke Bartels and Christoph Kulgemeyer}, year={2018}, journal={European Journal of Physics}, pages={1--7}, doi={10.1088/1361-6404/aaeb5e} }

Artikel in Tagungsbänden

Bartels, H. & Kulgemeyer, C. (2018). Ein Videovignettentest zur Messung der Erklärfähigkeit von Lehrkräften. In Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht- normative und empirische Dimensionen (S. 162–165). Universität Regensburg.@inproceedings{bartelskulgemeyer2018b, title={Ein Videovignettentest zur Messung der Erklärfähigkeit von Lehrkräften}, author={Hauke Bartels and Christoph Kulgemeyer}, year={2018}, booktitle={Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht- normative und empirische Dimensionen}, location={Universität Regensburg}, pages={162--165} }

Bartels, H. & Kulgemeyer, C. (2017). Entwicklung eines interaktiven Videovignettentests für Erklärfähigkeit. In C. Maurer: Implementation fachdidaktischer Innovation im Spiegel von Forschung und Praxis. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Zürich 2016 (S. 736–739). Universität Regensburg.@inproceedings{bartelskulgemeyer2017, title={Entwicklung eines interaktiven Videovignettentests für Erklärfähigkeit}, author={Hauke Bartels and Christoph Kulgemeyer}, year={2017}, editor={C. Maurer}, booktitle={Implementation fachdidaktischer Innovation im Spiegel von Forschung und Praxis. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Zürich 2016}, location={Universität Regensburg}, pages={736--739}, url={https://www.researchgate.net/publication/315716371_Entwicklung_eines_interaktiven_Videovignettentests_fur_Erklarfahigkeit} }